Vampyrer


Vampyrer fra Haribo er ganske strålende saker! Jeg har gode minner av å spise disse, og sannelig så kan jeg det fremdeles! Det er stas. Man får kjøpt Vampyrer på Tax-Free vet jeg, men når jeg tenker meg om blir jeg usikker på om man kan få kjøpt det i vanlig matbutikk? Har jeg mistet hodet?

Vil du høre en fin sang?
Det er en sang av Mourning Sickness som heter Third Eye Squeegee. En squeegee er nal på engelsk, du vet en sånn man trekker vann av ruter med. Det er gøy å si SQUEEGEE hele tiden, det er et veldig fint ord med mange vokaler. Hvorfor den har et tredje øye, eller hvorfor det tredje øyet trenger en squeegee? Litt vanskeligere å svare på.

Men det var vampyrer jeg snakket om! Vampyyyreeer!


Hvordan de ser ut:
Det er flaggermusformet vingummi i svart/gul, svart/rød og svart/grønn. Det er også noen flaggermus som har en rød og en grønn vinge, eller en gul og en rød, eller en grønn og en gul. Du skjønner tegninga. Whii, kommer i en svart og gjennomsiktig pose det står "Vampyrer" på. Jeg har dessverre bare en så sammenkrøllet pose at man ikke lenger skjønner hva det står på den, så jeg har ikke noe bilde!

Hvordan man skal spise dem:
Man skal putte hele i munnen og gnage på den, sutte på den eller slikke på den og sette den i panna.


Smaksnotater:
Posen lukter kunstig fersken, pære, søtt og litt som å bo i et hus laget av smågodt. Flaggermusene har en fin fast tekstur og er lett tørre på overflaten, men er ikke harde altså. Er myke! De fargede vingene smaker fruktig og syrlig, smaker Haribo. Det er på en måte en egen smak. De bør spises hele, det er best balansert da. Jeg sier ikke at det ikke er gøy å dra av vingene med tennene, eller å bite av dem hodet - det skal du bare gjøre. Det er greit. Men for den beste smaksopplevelsen er det mest hensiktsmessig å ta hele flaggermusen i munnen på en gang skjønner du. Lakrisen alene er veldig mørk i smaken, og også veldig veldig søt, så det trengs litt syrlig "frukt"smak for å jevne den ut. Den gule fruktgeleen smaker "sitron", den røde "bringebær" tror jeg, den grønne smaker "plast", "juksepære", "eple" og "vingummi". Alt i anførselstegn.

De er litt kvalme, men man trenger ikke å spise en hel pose av gangen (dette er nå notert, takk). Og kanskje har vi vokst fra dem litt, de er litt "enkle", ukomplekse og litt syntetiske. Jeg elsker dem, litt uhemmet kanskje. Fordi det er jo ikke gourmetlakris, og likevel får de en 7/10!


Karakter:
7/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei og hopp!