Lakrits Skruvar

Lakrits Skruvar fra Ählens

Hvordan de ser ut:
Svarte lakrisskruer på et par cm. som er vridd sammen til små lakristaustumper. Kommer i en cellofanpose med rund svart og hvit (blek lilla?) etikett det står "Lakrits Skruvor" på.

Hvordan man skal spise dem:
Tygges bit for bit, en og en, litt mektig, så det kan mumses effektivt, men ikke i håndfuller av gangen. Gjerne med kaldt vann til. Disse kan også (som foreslått av min kreative kollega) - skrelles fra hverandre til tre separate stumper og deretter spise dem hver for seg!


Smaksnotater:
Lukter søt, litt fet lakris. Med fet vet jeg ikke helt hva jeg mener, kanskje at lukten er litt tung? Den virker rik, på en måte. Smaker søtt, mildt og overraskende ganske lett. Kun et lett pepper av salmiakk stikker svakt på tungen. Setter seg i tennene og er god å tygge, spretten og fin, litt gummiaktig og seig i konsistensen. Er litt syrlig, men har en ganske utpreget smak av plast som lakrisen ikke helt klarer å overdøve. Den smelter sakte og er faktisk ikke så verst. Jeg liker denne, egentlig, den er lett å spise og lett å like. Men plastsmaken plager meg, så selv om lakrisen i utgangspunktet er veldig god, og helhetsinntrykket er av fersk og litt saftig lakris - så er det trist at den ikke klarer å nå helt i mål.

En pose med 200g Lakrits Skruvar koster kr. 29,- på Ählens.


Karakter:
6/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei og hopp!