Black Chili Liquorice

Black Chili Liquorice
Den vakre emballasjen overtalte meg umiddelbart, jeg kjøper alt mulig idiotisk fordi det ser fint ut. Tannkrem og oppvaskmiddel kjøper jeg bestandig etter emballasjen, masse kosmetikk også - og såpe og pålegg og ... ja, ok, jeg kjøper alt pga. emballasjen. La oss være ærlige her.

Jeg kjøpte den på Kastrup (der jeg bestandig finner noe lakris jeg vil ha).


Og møtte den igjen på Lakritsfestivalen noen uker senere, og innen da hadde jeg faktisk ikke åpnet min egen eske enda, så jeg fikk smake den der for første gang. Siden har jeg servert den til naboene (min bror og svigerinne) og tatt den med på jobb også, jeg har jo så mye lakris at jeg er litt desperat etter å dele. Det er fint å ha litt hjelp også, det er grenser for hvor mange adjektiv om lakris jeg klarer å koke sammen. Det er også bra fordi da blir kanskje ikke mine meninger så ensidige. Når noen sier noe jeg ikke har tenkt på - så farges min opplevelse av det også, det er fint.

Denne etterlater en sterk ettersmak som knitrer i munnen leeenge etter at man har spist den. Kanskje ikke noe man kjøper for å kose seg - men passer ypperlig som en vert/vertinnegave eller hvis man skal avslutte et godt måltid med noe spennende. Skal du ha den med på en lakrissmaking skal du vite at denne overdøver alt annet og nok passer best helt til sist.

Hvordan de ser ut:
En svart eske med hvitt bånd rundt der det står "Black" og så "Black Chili Liquorice" med litt mindre bokstaver. Lakrisen er delt opp i litt rustikke svarte og blanke biter. Ikke så rent ulikt Johan Bülow lakris!

Hvordan man skal spise dem:
Du trenger bare én, bites av litt og litt eller bare en som tygges rolig og fredelig.


Smaksnotater:
Sticky, blank, mørkebrun. Lukter luksuspingvirops. Den sterke chilismaken kicker inn ganske sent. Først luller den deg inn i søt lakriskos før den eksploderer i hot, hot, spicyness! Det er gøy med overraskelser. Lakrisen i seg selv er rik og god, den er som sagt sterk, og denne sterke ettersmaken sitter i munnen en lang lang stund. Presentasjonen er svært god, og det hele er gjennomført og delikat. Dette er lekker gourmetlakris, ikke noe som gomles for å døyve lakrissuget. Fin som vertinnegave eller noe til den som "har alt" og som er glad i lakris! Jeg liker den, selv om den er litt slem og sterk!


Karakter:
6/10


1 kommentar:

  1. Enig i at den emballasjen var herlig! Ser jammen fristende ut, og hørtes veldig god ut. Fikk lyst å prøve denne altså! :)

    SvarSlett

Hei og hopp!