Dumle lakrisstang

Det pøses ut med lakrisanmeldelser her for tiden! Tut tut! Lakris og kjør!

I dag anmeldes en Dumle-stang med lakris!
Det har regnet noe så latterlig her, og det er litt trist, men så tenker jeg på hvor grønt det kommer til å bli, og da er det greit. Lov å håpe (for dere sadistiske korpselskeres skyld) at det blir fint vær på 17. mai også! Det er lettere å hoppe sekkeløp når det ikke er gjørmete.

Oh, oh, jeg har kjøpt meg nye briller! De er veldig fine, også har de sånn fint, tykt colabunn-glass så jeg kan se masse detaljer! Som bokstaver, dørhåndtak og mine egne hender og sånn. Jeg spurte optikeren om det ikke bare ville være billigere med en hvit stokk. Men så tenkte jeg at det var litt feigt og at det er vanskelig å løpe med hvit stokk hvis man skal rekke bussen. Kjipt.

Ok, men over til mer Dumle Lakritsi, det er godteri fra Finland, seff - fra Fazer faktisk. Og kanskje ikke akkurat ukens anbefaling. For å si det pent.



Hvordan den ser ut:
Halvt rød og halvt rød pakke med svarte detaljer og påskriften "Dumle" (i kjent Dumlelogo) og "Lakritsi" under. Selve stangen ser ut som en stang med alminnelig svart lakris fylt med noe brunt.


Hvordan man skal spise den:
Helst ikke i det hele tatt. Kan eventuelt presses ned hvis det er så mangel på rasjoner at du skjelver og ser litt dobbelt. Men kun som aller siste utvei! Stol på meg!


Smaksnotater:
Lukter kakaom svakt røkt og litt lakris. Lukter også kokos? Ok? Merkelig. Det er svakt forstyrrende. Stangen smaker så først litt kokosbolle, så litt karamell, og litt nøtteaktig kakao, men stort sett - smaker den ingenting. Lakrisen er fast, men ikke seig. Denne er kjip, søt og mangler sjarm og ikke minst lakris. Det finnes definitivt mer fornuftige ting å bruke kaloriene på! (Hvis du teller dem da).


Karakter:
1/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei og hopp!