V6 Liquorice Dental Care

Boop da loop! Hei som det går! Her i huset går det for det meste i Borderlands 2, ikke at jeg spiller, det er alt for skummelt. Jeg spiller Rollercoaster Tycoon 3 Deluxe Edition som på den annen side kanskje er litt lite spennende.

V6 Dental Care Liquorice
 I dag skal vi snakke om sukkerfri lakristyggis! Ordet tyggis ser dumt ut, så tilgi meg mens jeg sier tyggegummi som en annen norsk film.

Denne plukket jeg opp på Boots for 49,-

Hvordan de ser ut:
Svart eske med logoen til V6 sirklet inn i hvitt, også står det "Dental Care" på den. Tyggisene er hvite og ser ut som tyggis, det er virkelig ikke noe mer jeg kan si om det.


Hvordan man skal spise dem:
Fin å ha i veska eller på skrivebordet hvis man trenger en liten forfriskning. Smaken varer ikke så alt for lenge, så må byttes ut innen rimelig tid.


Smaksnotater:
Esken lukter kjemisk rent og apotek, selve tyggisene lukter ingenting som helst. Tyggegummien er glatt og fin - knaser tilfredsstillende når den knuses. Smaken brer seg raskt med en forfriskende minty friskhet helt bakerst på tungen og mot ganen, og en heller varm og søt lakrissmak i resten av munnen. Denne er nok ikke like fantastisk som Extra Salty eller Stimorol Salty - men den er fortsatt god synes jeg. Det er bare saltsmaken den mangler. Så dette er en søt lakristyggegummi med forfriskende egenskaper. Ikke minst så "rengjør den tennene", "nøytaliserer syre som forårsaker karies" og "hjelper til med å minste oppbygging av plakk" (fritt oversatt fra svensk). Xylitol er faktisk bra for tennene, og det fine med sukkerfri tyggis er at det øker spyttproduksjonen (som også er bra for tennene) uten å tilføre mer sukker! Men utenom disse fine greiene så kan egentlig alt som er sukkerfritt bare ta seg en bolle, for å si det så pent som jeg klarer.

Karakter:
6/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei og hopp!