Lakris og Bringebærgelé

Dagens dessert er lakris og bringebærgelé!
Som nevnt tidligere i helgen fikk jeg tipset av kreative Cecilie! Tusen takk!!

Ikke noe vits å gjøre dette lengre enn det må--- Bare se på bildene!

Du trenger en pakke gelé med bringebærsmak og søt lakrissirup

En bolle

Varmt vann (anbefaler å bruke litt mindre enn på pakken hvis du skal hvelve geléen sånn som meg, da den blir litt for lite fast!)

Gelépulver
En spiseskje med lakrissirup


Ha det oppi! Iiihh!

Forsøk å ikke bli så ivrig at du mister skjeen...

Tøm det i en passe form eller bolle - eller på porsjonsglass!

Etter noen timer i kjøleskap skal den være fast og fin!
Mmm!! Det smaker litt som sånne padder som er i to farger, og kanskje litt som peacemerker! Friskt og litt krydret ;) Delish!!

Hei! Det er mitt speilbilde i gelé!

I helgen har jeg også bakt vaniljebrioche som vi spiste med aprikossyltetøy. Det var aldeles ikke dumt!

Roasted Pork Belly som vi spiste til middag i dag

Også har jeg laget eget smør!
Dette Synnøve smøret er forresten kjempegodt! Anbefales! (Ja, altså, jeg tusjet over Synnøve, men boksen er den samme!)
Woho! Håper dere prøver å lage gelé på denne måten! Og håper dere har hatt en riktig fin helg!

5 kommentarer:

  1. Nam! Kan jeg spørre hvor du har handlet lakrissirup?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ane! Min er fra Kastrup - altså flyplassen i København. Jeg skal sjekke hvor man kan få kjøpt det her hjemme!

      (Tipper det fungerer å smelte noe god lakris med en ss vann i mikroen, hvis det viser seg å være håpløst å få tak i). :))

      Slett
    2. Takk! Hadde nesten glemt at jeg spurte! Da vet jeg hvilket oppdrag jeg har å utføre neste gang jeg skulle befinne meg på Kastrup :))

      (Lurt med det derre tipset, forresten.)

      Slett
  2. Apropos gode ting med lakris i -du må lage lakrisbrownies! (For alt jeg vet har du allerede gjort det) ;)
    Den beste brownieoppskriften du vet om, stappet full i masse biter av kick lakrisstang. Det er fantastisk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Møllerens hadde en sånn browniesmix med lakris! Men akk i de dager var jeg fattig student så jeg fikk aldri prøvd den :( Men når du nevner det så er jo dette en utmerket idé å bare gjøre selv! Wheeee!!

      Slett

Hei og hopp!