Ikke mer ferie på deg!

Tiden flyr! Nå kjennes det ut som at jeg ikke har hatt noe ferie i det hele tatt. Kanskje en langhelg, max. Å komme tilbake på jobb i dag var litt antiklimaks, jeg gruet meg til de tusen tingene som har hengt over meg etter diverse henvendelser gjennom ferien. Men det var visst fort gjort. Og været er selvfølgelig helt, helt fantastisk. Så det jeg gjør neste år, det er at jeg sier til alle at jeg har kortere ferie enn jeg egentlig har, så når været skrus på "uendelig nydelig sommerdag" så har jeg en uke med ferie igjen! PLAN! HÅHÅ, ta den, værguder! Usle rotter!

Jeg har vært i Tivoli! Tok nattbussen helt til København (og dagsbuss tilbake, men det gikk veldig bra fordi jeg hadde kjøpt wienerbrød som het romsnegle og det var veldig, veldig godt). Men ja, i Tivoli fikk vi servert lune kjærlighet på pinne! Så man kunne spise store, varme drops på pinne. Det var en svært hyggelig opplevelse! Spesielt siden de hadde kjærligheter med lakris!

Tivoli er på en måte et lite lakrismekka, egentlig. Johan Bülow har eget utsalgssted der, og det selges utallige sorter salt, søt, krydret, seig, hard og myk lakris. Slafs! Og alle de vakre lysene når det blir mørkt er jo nesten verdt turen alene. Selv på en nedkjølt buss som etterlater en uggen, stiv og støl etterpå. Johan Bülow har faktisk Lakrisøl! Det ble med fristelsen, men det var vel et dårlig valg av meg som lakrisblogger. Skulle jo prøvd den for dere leseres skyld! (hei mamma). Men i all sannhet mistenker jeg at øl muligens ikke kan forbedres med lakris, eller omvendt. Og øl er også på listen over Ting som ikke burde smake lakris. Men nå har jeg tatt feil før, så kanskje jeg prøver hvis anledningen byr seg igjen? Hva tror du? Hot oooor not?

Her er et bilde fra Tivoli da jeg var der en gang på julemarked for noen år siden. Det treet er endeløst pent!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei og hopp!