Haganol

Haganol Apteekin Salmiakki
Pappa tok likegreit med seg hele esken fra Finland han, er jo ingen grunn til å gjøre noe annet når han har så stor utvidet familie at jeg en gang ble spurt i fullt alvor om jeg var med i Smith's venner. Ikke  desto mindre grunn har han - når alle "smithsene" er skamløse lakriselskere.


Hvordan de ser ut:
Klissete små ruter i en søt og litt retro pastilleske - som er så nusselig at det ikke gjør meg rent mindre begeistret.

Hvordan man skal spise dem:
Disse kan mumses! Ta en, ta to! Ta fem! Ikke stopp nå! Kom igjen! En til! Dette klarer du! EN! TO! (jeg skulle vært aerobicsinstruktør av flere grunner - man slipper å gjøre øvelsene selv, man trenger ikke kunne telle - og man er stadig positiv! Slå den!)


Smaksnotater:
Herlige Haganol er intense og har masse lakrissmak. De har skarp salmiakksmak og vidunderlig salt. Disse kan jeg bare spise og spise (i motsetning til alt annet?) til min lever's antagelig store fortvilelse. Den salte salmiakksmaken brenner litt på tungen og er fortreffelig aromatisk.

Karakter:
9/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei og hopp!