Ga-Jol Original


I dag satt jeg på bussen ved en dame som luktet som PEZ.

Nå lekker det vann fra vaskerommet ned til min bror i underetasjen. Så jeg kan ikke vaske klær. Og kjøkkenet er i grunn råttent, så jeg kan ikke lage mat. Men selv om alt er sånn halvveis så har vi fått internett. Så det er konge!

Og badekaret er kjempestort!

Eller -- stort nok for en lakriselskende muldvarp.

Er så utrolig glad i Q-Rømme med skrulokk. Jeg blir så glad av den fine boksen. Faktisk har jeg spart på to stykker for å "ha ting i" du vet. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal ha oppi egentlig. Kanskje vaniljesukker... eller badesalt!

Forslag?

Ga-Jol kommer fra "Galle & Jessen" og er en pastill som først ble sluppet i 1933. Jeg har tidligere sagt min mening om Reggae Ga-Jol.


Og nå mine tanker om Ga-Jol Original!

Hvordan de ser ut:
Runde pastiller med riller, kunne vært svarte, men er rødbrune ved nærmere inspeksjon.


Hvordan man skal spise dem:
Skal knases hvis den er kald nok til det. Og så tygges så den setter seg i tennene. Så skal den suges til små biter, sakte. Helt til man tar en til før man egentlig er ferdig med den forrige.


Smaksnotater:
Frisk, kjølende på ganen, mentholaktig. Hard, sterk ytterst på tungen. Den fortsetter å være frisk, men er også søt. Bunnen er solid, fyldig lakris. En rik pastill, ikke for de minste, men for de kvalitetsbevisste.

Karakter:
8/10


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei og hopp!