Ga-Jol Reggae Salt Lakrids


En mørk kveld landet jeg på Kastrup, så sent at nesten alle butikkene var stengt. Det er ikke stort å gjøre på en flyplass med mindre man vil lese bok, eller liker å se på de samme nyhetene om og om igjen. Lykken fant jeg i den eneste åpne butikken, en kiosk, der disse pastillene lå og smilte til meg. Frelst fra mørket, og fra kjedsomheten.

Jeg stiller meg fremdeles uforstående til at lakris nok en gang skal sammenlignes med sanger og dans. Som Sambalakrisen til Läkerol. Hvorfor?!

Jeg bare spør.

Ikke at lakris ikke er verdt å danse for.

Det er det jo. Spesielt dansk lakris.


Men så googler jeg det, og finner ut at hele poenget med Ga-Jol smakene med musikknavn er musikgajol.dk -- Der man kan mikse sin egen sang. Det var ganske festlig! Dessuten blir jeg glad av å si "musikgajol" på dansk. Engelske ord på dansk er min favoritt. "Teenager" eller "weekend". WIEKEND! Man må liksom rope litt på dansk.

Hvordan de ser ut:
Ga-Jol Reggae Salt Lakrids pastillene er små og svarte (overraskelse!), med et minustegn(?) på. To prikker og en strek, hvert fall!



Hvordan man skal spise dem:
Skal suges og moses med tungen, gjerne stykkes opp med fortennene underveis. Så svelges litt før man egentlig hadde tenkt, bare fordi man vil ha en ny som ikke er blitt så myk.



Smaksnotater:
Dette er ekte lakris. Skikkelig ramsalt, fyldig, men frisk - ja, nesten mintfrisk til tider. Den stikker på tungen, så er den salt og salmiakkdominert i kinnene. Sødmen begynner langt bak i ganen og minner om Läkerol Salvi, egentlig. Helt fantastisk god lakrissmak. Dette er dødsgodt. Litt for godt, nesten. Synd den er sukkerfri. Nam!

Karakter:
10/10

Tiiii aaaav tiiii!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei og hopp!