Creamy Toffee Real Liquorice

Hallo? Hvem er du?



Hvordan den ser ut:
Walker's Nonsuch Creamy Toffee Real Liquorice er vanligvis en kubbe med lakris, delt i seks like store biter. Min var litt smeltet, og derfor blitt til en massiv blokk med lakris isteden! Kommer i en svart og hvit plastinnpakning. Denne må man som regel til en stor matbutikk for å finne, som Meny/Ultra/Ica Maxi eller en liten spesialbutikk - som Deli de Luca.


Hvordan man skal spise den:
Bite av store stykker og tygge og smelte den fornøyelig mens sukkeret bruser i blodårene. G-r-r-r...

Smaksnotater:
Smak brent smak, karamell, så anis. Veldig søt. Mektig, rik, seig og klissete så snart den blir varm, men veldig hard hvis den er kald. Lakrissmaken er rund og mettet med en nesten krydderaktig smak. Nydelig søtlakris.


Karakter:
10/10

(Er det påfallende mye toppkarakterer for tiden eller? --- Hvem er du igjen?)

6 kommentarer:

  1. Mmmm...den ser supergod ut. Nå må jeg bare finne en butikk som har denne.

    Takk for at du stakk innom min blogg forresten slik at jeg fant dine blogger. Og spesielt denne her, siden jeg er spesielt opptatt av lakris for tiden. Jeg har tenkt å bake med lakris snart...bare jeg får tak i lakrispulver.

    SvarSlett
  2. Å Caroline! Så utrolig hyggelig, jeg elsker bakebloggen din, den lille larven aldri mett kaken gjorde seriøst dagen min!

    Søsteren min tok med lakrispulver fra Kastrup (flyplassen i køben), jeg skal sjekke hva den heter - kanskje den kan bestilles!

    Hvis ikke så får jeg sende deg litt av mitt!

    WHOPEE!

    SvarSlett
  3. My alltime favourite! Elskeeer denne her!
    Den fås også kjøpt på Narvesen! Så du finner den overalt!

    SvarSlett
  4. Åhh... så snilt av deg!
    Vil veldig gjerne vite hva lakrispulveret heter. Så kanskje jeg får tak i det på nett.

    Har du forresten vært innom her? http://www.chokladbutiken.se/faktaomlakrits.html

    Om ikke er det verdt en titt. Vurderer å kjøpe endel herfra!

    SvarSlett
  5. Hvem selger Walker's Nonsuch Creamy Toffee Real Liquorice, Den var blandt gotteri som jeg fikk til burdagen min. HERRRLIG !!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Heldiggris! Den er kjempegod! Du får den hos Meny, en anonym over her sier også at de er å få kjøpt på Narvesen! De er som regel å finne på velassorterte (store) matbutikker. Lykke til!

      Slett

Hei og hopp!