Peacemerker

Det finnes bare 3200 Peacemerker igjen i verden.
Bli Peacemerkefadder i dag, og gi 200,- om dagen til merkene som trenger det mest.
Ring nå! Bli fadder i dag!
Det har faktisk blitt vanskelig å finne Peacemerker.

Selv mer respektable smågodtinstitusjoner kan ha grove mangler i utvalget og har et mye bredere utvalg av sjokolade enn av lakris. Og smågodtsjokolade må være en av historiens største svindler uansett. Ingenting er så gammelt som smågodt. Det er kanskje bare sjampo som har lengre tid på hyllene enn smågodt. Gammel sjokolade! Jeg skal ærlig innrømme at jeg er veldig glad i sjokolade, og det er kanskje derfor jeg blir så opprørt.

Det er en måke som chiller'n på naboens veranda i regnet. Jeg tror den egentlig er keen på å få slippe inn i stua. Den slipper ikke inn her hvert fall! Det er helt sikkert! Alle vet at måker er dårlige til å dele!

Hvordan de ser ut:
Runde disker med et peace-tegn på, halvt svart og halvt rosa. Dekket med små, hvite, sukkerlignende krystaller.



Hvordan man skal spise dem:
De skal suges og slikkes ren for det syrlige sukkeret de er dekket med til de er glatte og fine. Så skal de tygges! Nam!

Smaksnotater:
På tungen er den svakt fruktig og aromatisk, så blir den sur! Sur, sur, sur! På ganen er den søt lakris, smaker så syntetisk bringebær. Kiler i ganen, svak syntetisk ferskensmak, litt vanilje, så enda mer lakris, så litt mer syntetisk bringebær. Alt i alt en balansert smaksopplevelse!

Karakter:
9/10

2 kommentarer:

  1. AH! Peacemerker er et savn! Men du, jeg har laget en facebookside for "Hvor er de ekte peacemerkene".... Vil du like den annonsere den her på bloggen? får vi mange tilhengere kan vi sende klage til brynild på vegne av gruppen, og si at vi vil ha de tilbake i smågodt-avdelingene :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Andreas! Det er virkelig vidunderlig at du har startet dette initativet. Jeg er selvfølgelig engasjert 100% og vil spre budskapet!

      Slett

Hei og hopp!