Salte Blekkspruter


Jeg er svært fan av den Salte Blekkspruten sine fargerike søskenbarn, Sure Blekkspruter - de har i tillegg fine farger og kiler på tungen fordi de er så syrlige. Tidligere synes jeg disse lignet så mye på spøkelsene fra Pacman, men nå har de blitt mer blekksprutaktige - og fått et skjevt smil i tillegg!

Med et skjeeeevt smiiiil!

Hvordan de ser ut:
Beige spøkelse/blekksprut/manet med svært korte tentakler rullet i sukker og har et lurt smil og den ørlille påskriften "Bubs" (som er produsenten).

Hvordan man skal spise dem:
En blekksprut skal nytes i mange biter, antagelig fem eller seks - og hver bit skal tygges og elskes før man tar neste bit. Mmm


Smaksnotater:
Lukter absolutt ingenting! Merkelig. Dette burde gjøre enhver litt skeptisk! Første bud er jo å lukte på lakrisen.

Den første biten er så salt på mine tørre lepper at det svir, den er faktisk litt sur også, men det er godt. Smaker dog ikke så mye utover følelsen av svie og syrlighet. Andre bit er seig og myk, setter seg i tennene - smaker rikt av lakris - brer seg som et teppe utover ganen og sprer lakrisvarme i hver krok på bare en liiiiten bit! Fantastisk. En smaksbombe. Konsistensen er myk og litt seig og som en fusjon mellom gelé og skum. Nydelig. Jeg er veldig svak for disse. Anbefales virkelig. (Også det søte lille smilet daaa!)

Karakter:
9/10

1 kommentar:

  1. NAM! jeg må si jeg var skeptisk i starten, men du ledet meg inn på den rette vei onkel Tora. Disse er slafs slurp jafs nam

    SvarSlett

Hei og hopp!