Finsk Lakrids Hindbær

ÅÅå elskede lakrisbloggen! Heeeii!

Fryd og sale glede! Her er jeg! Håper alle kidsa har hatt en fin høstferie, og for oss andre vanlig dødelige, håper dere har hatt en fin uke. Jeg satt hundevakt i helgen, og så Tangled TO ganger. Den er stjerne.
3 Stk Finsk Lakrids Hindbær, Superhyl
Oslo er badet i en frossen tåke, det er ordentlig surt og kaldt, men Pappa tok med lakris til meg fra Danmark, som jeg nå skal fortelle om! Denne typen kom i en pakke sammen med en lakris som heter "Superhyl".


Så utrolig fine
Hvordan de ser ut:
Tykke svarte stenger fylt med rosa fyll. Rullet i sukker.



Hvordan man skal spise dem:
Man skal gnage vekk den delen av lakrisstangen som er tykkest slik at balansen mellom rosa og svart blir perfekt. Så skal man rive av et skikkelig stykke som skal møysommelig gnages og tygges.


Smaksnotater:
Lukter veldig godt. Fruktig og søtt. Lakrisen er veldig seig og kompakt. Fyllet er søtt, smaker nam! Lakrisen er kanskje en anelse for salt for denne komboen. Bringebærsmaken minner om annet, lignende bringebærgodteri. Blir bedre og bedre for hver bit. Men det er viktig å tygge av den tykke siden. Fyllet er melisglasuraktig, litt melete, hvis du skjønner hva jeg mener. Dette er grisegodt. Lakrisen er ekte saker! Det eneste som kan trekke det hele litt ned er at lakrisen er litt for salt (det trodde jeg ALDRI jeg skulle si). Den anbefales selvfølgelig uansett!

Karakter:
9/10

Og jeg avslutter med en gladnyhet: Det kan kjøpes på nett!! WHOPEE!
http://candynavia.dk/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei og hopp!