Kick

Gul Kick fra Malaco
Kick er en sånn klassisk vare som lever på at den gjerne koster under ti kroner og ligger lett tilgjengelig ved kassen. Man hiver den i seg på vei til trikken mens man bærer de andre varene i tunge bæreposer. Så når man omsider sitter i ro og mak på skrangletrikken så leter man i lommene og kan ikke engang HUSKE at man har spist den.

Det skjer med meg, med alt mulig, hele tiden. Jeg driver også å glemmer mat, som epler og brødskiver -- de blir liggende på merkfeldige steder til jeg finner dem igjen en annen dag. Jeg tror jo selvsagt at jeg allerede har spist dem, men glemt det. Dette hjelper ikke.

Kick finnes i en svart og rød (original) variant og en svart og gul variant med en tynn stripe saftig sitronkaramell som kjerne. Utrolig nok stiller jeg meg definitivt mest partisk til den gule varianten. Det skal være sagt at det gir litt mer spenning i smaken enn den noe mer trauste originalen.

Kick rød:
En erfaren connesseur som meg selv vil trekke paralleller til den famøse Twistlakrisen. En seigsøt, porøs lakris med intens svart farge. Smaken er rund og noe metallisk med en tung sødme helt øverst i ganen. Denne, lik Twistlakrisen, legger seg godt mellom jekslene og kan derfor nytes som mellommåltid.

Kick gul:
Den samme gunnlakrisen som i den røde, men fylt med en skikkelig syrlig og frisk sitronkaramell som balanserer ut den ellers så fremtredende sødmen.

Hvordan de ser ut:
En flat, svart blokk med konsentrert lakris, lekkert mønster fra samlebåndet på baksiden.

Hvordan man skal spise dem:
Bite tak og dra av bit for bit, evt. putte hele i munnen på en gang og kjenne nydelig lakrissikkel sildre ut mellom tennene.

Karakter:
8/10

*Oppdatert 10.03.2016: Denne lakrisen hadde tidligere karakteren SYV av ti som jeg stiller meg sterkt kritisk til. Dette er nå rettet,

5 kommentarer:

  1. Er ikke overbegeistret for Kick (før søt), men er nokså glad i lakrissikkel! (Mitt eget, vel og merke.)

    Sig

    SvarSlett
  2. Kick er veldig bra greier. Den er faktisk nr. 1 på favorittlakrislisten min, hvor Twistlakrisen kommer som nr. 2.

    Men jeg må innrømme jeg aldri har smakt den gule varianten - men kanskje på tide neste gang jeg skal tilfredstille lakrisbehovet mitt? :D

    SvarSlett
    Svar
    1. HAHahahahaha. Jeg syns, som den conosseuren jeg er, at den blå er jævlig digg. Den gule er okay, den rosa er så som så. Den blå er faen meg helt fantastisk. Stikk av ditt svin. Du er for bra for meg.

      Slett
  3. Flott innlegg! Keep it up

    SvarSlett
  4. Kick sea salt er bare HELT magisk. Prøvd den? 10/10.

    SvarSlett

Hei og hopp!