Bubs Hallon/Lakris Skalle Skum

Bubs Hallon/Lakris Skalle Skum 


Hva skjedde med det navnet der, egentlig, Bubs? Hvordan endte dere opp her? Jeg må bare spørre. Jeg klarer ikke helt visualisere dette produktmøtet hvor alle klappet etterpå når dette navnet ble presentert. Det triller ikke akkurat av tungen.


Uansett, kjære lakrisvenner, her er en pose med riktig så gode litt glad-syntetiske lakrisskaller (selv om det stort sett er ganske naturlige ingredienser i denne, så kanskje er jeg frekk som kaller den syntetisk). Jeg kan røpe allerede nå at denne er nokså barnevennlig og kanskje ikke gir den hele og fulle mørke lakrisopplevelsen mange av oss dypere ut i avhengigheten, alderdommen, erfaringsbildet kan skryte på oss å elske. Fordi dette er ikke en sofistikert håndknadd røkt økologisk saunalakris fra ytre Kakslauttanen kun saltet med bjørnetårer, solgt hos naturvinelskende hipstere på Tøyen (finnes denne? Ring meg). Men den prøver heller ikke å være noe annet, og man skal elske ting for det de er, og for det de ikke er, synes jeg. Av og til er det bare fint med usnobbete ting.

Denne posen lukter som en eller annen forretning, ikke at jeg husker hvilken, men det virker kjent, og litt krydret - kanskje som en tebutikk? Litt salmiakk lukter det også, ikke innbydende i seg selv, og det velter ikke ut noen pirrende aroma når jeg åpner posen.


Skallene er kjempeseige og setter seg i tennene etter litt møysommelig tygging. De går fra syntetisk frukt/bærsmak til en saltere og mer kjent lakrissmak over tid, etter hvert som en tygges, modnes den liksom litt. Grusomt avhengighetsskapende, og vil jeg si - godt egnet for kino eller lørdagskosen. Det er svært lett å gomle dem. De er også ganske små, mindre enn en binders. Og ja, jeg lagde den sammenligningen fordi jeg gjerne ville vise fram en ekstremt fin rosa binders jeg har, ok.



Jeg er kjempeglad i disse selv om de ikke er noen kulinarisk opplevelse eller nyvinninh, de er bare det de er! God og lettspist lakris i praktisk poseform, fås kjøpt de fleste steder og er bare lett å like. Bringebær og lakris i herlig syrlig, søt, salt symfoni! Er du i tillegg på jakt etter vegansk lakris så er jo denne perfekt på alle måter.


Karakter:
9/10

Har jeg blitt for snill på mine eldre dager?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei og hopp!