Wombat X-Treme Salty Liquorice


Wombat X-Treme Salty Liquorice 
Mmhmm, nyydelig jekselsement!

Jeg er kanskje kravstor når det kommer til lakris, men når noen skriver "X-TREME" på den, så må jeg få lov til å ha visse forventninger.

Denne lakrisen er svært god. det hvite salmiakksaltet utenpå smelter og kiler så man får vann i munnen, den lille wombaten er seig og fruktig og salt og herrrrlig. Dette er virkelig, virkelig god lakris.


Men! og det er et men! her. Den heter "X-TREME", og det er virkelig ikke noe ekstremt med denne lakrisen. Den er svært god; ja, men den er for eksempel ikke ekstremt salt eller ekstremt sterk eller noen av andre ekstreme ting. Wombat X-Treme Salty Liquorice bare kiler godt i spyttproduksjonen. Det er ingenting å kimse av, for all del. Men hvorfor kalle den x-treme? Jeg vet jeg virker veldig opptatt av dette. Men jeg bare viiiil ikke bli villedet! Det er jo ikke derfor jeg kjøper ting, for å få noe annet enn det jeg blir lovet. Bare nevner det.


Her er video fra da jeg kjøpte denne (og naturligvis "live-snappet" hele turen min til Stockholm (og Lakritsfestivalen 2018) i april - fordi jeg reiste alene for første gang i mitt liv og er en selskap- og oppmerksomhetssyk liten tøs). Jeg var også da skuffet over mangelen på EKSTREMER i denne boksen. For en gjennomsnittlig liten lakrispyse er denne kanskje salt, men for meg er denne bare akkurat passe.


Ok. Sånn, når det er nevnt (mildt sagt?) har jeg ikke noen andre anmerkninger å ilegge denne herlige lakrisen.

Som du kan se så hadde jeg også nesten spist opp denne boksen før jeg rakk å skrive om den. La det være et testament til lakrisens herlighet. Den minner forresten ikke så rent lite om Salt Sild, som også er en høyt elsket klassiker hjemme hos meg.


Jeg kjøpte altså denne i Sverige på Lakritsroten - der jeg forøvrig fikk veldig god service, men jeg har ikke funnet den i Norge :c

Håper alle har en nydelig helg, kom gjerne med lakrisanbefalinger ;)

Karakter:
9/10

2 kommentarer:

  1. Skjønner deg veldig godt! Har ofte samme opplevelsen. Sjeldent salt nok for min egen smak. Jeg tror kanskje at det er en sånn markedsføringsgreie. Eller kanskje det bare er noen av oss som er litt smaksmessig ekstremsportsutøvere. Det skal helst smake så mye av våre favorittsmaker at man begynner å svette litt, og kanskje får et bitte lite adrenalinrush og :p

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha adrenalinrush. Ja! Nettopp! Det skal være så salt at det svir i øynene, ikke noe pysete kliss, noe som gir dotter i ørene! Så man mister smakssansen resten av dagen!

      Kanskje er vi ekstremsportutøvere, men skjønner ikke hvorfor vi skal villedes for det? Vi er enige her, Espen!

      Slett

Hei og hopp!