IFA Fruktig Acerola



Jeg måtte jo selvfølgelig prøve alle sammen, når jeg først var i gang.

Hvordan de ser ut:
Runde, svarte, flate pastiller med IFA skrevet på dem.

Hvordan man skal spise dem:
Brettes i to med tunga og tygges lett. Suttbare, men tar lang tid å sutte ferdig.

Smaksnotater:
De tuller ikke når de sier fruktig altså. Det er syrlig så det kiler i kinnposen! Det kiler litt på tungen også faktisk, ganske syrlig og salt. 

Fin harmoni mellom lakris og frukt, men det er definitivt frukten som spiller førstefiolin, og den klassiske IFA-smaken er merkbar, men litt undertrykket. Når det gjelder hvorvidt denne pastillen smaker "Acerola" eller ikke, er jeg pent ukvalifisert til å kommentere, jeg har hverken smakt, eller sett, en eneste acerol i hele mitt liv. (Ja, og hva er så acerola? Det er en type kirsebær som er veldig sunn og litt sur i følge Wikipedia).

Det står også på esken at den skal ha et hint av jordbær, og det tror jeg kan stemme. Men hvis jeg skal sammenligne denne smaken med noe, vil det være mest som litt eple, litt syrlig banan, litt skogsbær og litt pære kanskje? Den er også litt minty, eller litt kjølig sånn utpå siden. Flyktige greier dette.

Uansett, den er god, likanes selv for enhver lakrisapatiker.

Karakter:
6/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei og hopp!