Mrs. Bridges Blackcurrant and Liquorice



Mrs. Bridges Blackcurrant and Liquorice drops - herlige små solbær og lakrisdrops!
Ja, det var lenge siden! Av alle ting har jeg drevet med min årlige roman - november er National Novel Writing Month, som jeg har fjaset med årlig litt av og på siden 2006. Beklageligvis har det satt meg litt bakpå hva lakrisanmeldelser gjelder. Jeg håper dere finner godhet i dere til å tilgi meg. (ikke blir det noe særlig til roman heller, når man skriver 50.000 ord på 30 dager, men det er litt gøy også).

Her er godteri fra Christiania Glasmagasin! Ja, jeg vet, det er snodige greier at det står mat og drikke blant skåler fra Hadeland og teflonpanner. Men helt dumt er det ikke, disse er nemlig meget spiselige! Solbær og lakris er en fin kombinasjon!


Hvordan de ser ut:
Veldig fine og blanke små drops (ikke stort større enn en ert) i et søtt glass med metallokk. De er lyserosa med mørkerosa striper og svart kjerne. De har et litt perleaktig skimmer som vel er klassisk for drops, men som jeg synes er så endeløst fint.

Hvordan man skal spise dem:
Disse skal man sutte til man kommer til den litt mykere, svarte kjernen. Så kan man gjerne tygge og den harde, halvseige midten setter seg i tennene. Whee!


Smaksnotater:
Dropsene smaker søtt og litt syrlig av "solbær" (jeg mener da den syntetiske varianten). De er litt skarpe i kantene, harde og fine. Tygger man dem kommer man straks til en seig lakriskjerne som smaker søtt og litt smøraktig - ikke rent ulikt Nox! Men man skal først ha fått unna en del av solbærdropsen for å smake dette. Den seige kjernen setter seg fint i tennene. Dette er alt i alt en god og syrlig fruktdrops med herlig lakrisavslutning. Smatt!


Karakter:
8/10

Jeg husker ikke prisen på disse, men lurer på om det er rundt 49,- (så mindre enn en pose Nidar Favoritter, men til gjengjeld også ganske mye mindre godteri). Hvis det er noen som vet så skrik ut!

2 kommentarer:

  1. Nå har jeg ikke vært innom her på lenge, og dermed sluppet de fælt fristende lakrisinnleggene dine - det er en grunn til at jeg kommenterer på dette her (som bare så vanlig godt ut) og ikke på lakriskalender (JEG ER SÅ SJALUUUUU!!!).....

    Uansett, jeg tror hodet mitt sover, for det over der var babling.. Dette også, egentlig. Men ja, du, har du smakt de svenske dropseskene med Salta Katten-lakriskatter fra Fazer? De er herved min nye saltlakrisfavoritt, og fast oppmuntringsgodteri på lesesalen! Prøv dem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Altså det hørtes bare helt hårreisende kjent ut dette med Salta Katten! Jeg vet ikke om jeg har smakt dem, eller om jeg bare har sett dem, men skal i hvert fall skaffe noen fra SWE - det er helt sikkert!

      Lykke til med lesinga, Tone - og tusen takk for tipset! :D

      Slett

Hei og hopp!