Solberg & Hansen Sort Kraftfull Chililakris - te med lakris

Solberg & Hansen Sort Kraftfull Chililakris
Denne teen stjal jeg fra kontoret til Jonas. Heh, hei Jonas! På min jobb har vi altså ikke slik fjong og fancy te som visse andre har. Var det ut av misunnelse jeg stjal den? Det er en mulighet, faktisk. Av og til er jeg ganske smålig.

Det aller minste jeg kan gjøre for å gjengjelde min kleptomani må være å gi noe tilbake, for eksempel en anmeldelse av denne forbudte lakristeen.

Med varmt vann over kommer aromaen til liv med en gang! Det lukter sort te (om du ikke vet hva det lukter som, tenk på klassiske venteromsteer som Lipton Yellow Label, eller Earl Grey (men uten Bergamot (som er urtesmaken i Earl Grey (jeg elsker forresten bergamot (får vi inn noen flere paranteser her?!)))).


Overraskende nok lukter det faktisk også lakris! Hoho! Jeg mener genuint at det er overraskende, fordi det er nemlig lakris i mange typer te, gjemt i ingredienslisten for sin søte smak. Men det er sjeldent den kommer frem da den som regel spiller som statist.

Selve teen har en glatt honningsmak, den er søt og ikke noe bitter, lakrisen er mild og behagelig. Det er alt i alt en god, drikkbar te, perfekt for kalde dager. Jeg vet ikke om jeg merker chilien overhodet, er det en lett kribling i halsen? Har jeg bare en allergisk reaksjon? Hvem vet. Det er i det minste en god og lite frekk te, som er lett å drikke.

Den er ikke sååå krydret som den påstår på pakken, men jeg kan være immun etter litervis med spicy chai. Jeg hadde nemlig fått det for meg at jeg ikke likte chai (altså te med masse "julekrydder") og det nektet jeg å godta, så etter litt hard innsats er chai og jeg blitt riktig godt kjent, til og med venner. Det neste på listen er naturligvis ruccola, som har vært en mye hardere nøtt å knekke. Jeg spiser det jo selvfølgelig, men ikke frivillig, og altså helst ikke. Men nok om det, denne teen altså-


Personlig liker jeg bedre friskere teer, noe med litt "zing". Men det er fint å ha litt variasjon, og denne er veldig koselig. Den gir meg lyst til å pakke meg inn i myke pledd og se ut på regnet og drikke te med begge hender på koppen.

Håper alle har en nydelig augustdag videre. Jeg skal kose meg med et harskt knekkebrød og en banan (ayy).

Karakter:
8/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei og hopp!