Lakritsfestivalen 2013

Det stemmer, rumpetroll! Nå er det snart på tide å dra tilbake til Stockholm for årets høydepunkt - Lakritsfestivalen! Det er bare perfekt på absolutt alle måter! Selv om svenskene til stadighet stiller oss i økende dårlig lys med sin effektivitet og innovasjon - er de en gjestfri bande. Stockholm er intet mindre enn en kulinarisk navle - saftig, arkitektonisk tiltalende og levende. Ikke minst blir det lakris til det står ut ørene på oss alle!

Så med andre ord - har du enda ikke bestilt deg en fortryllende helg til Stockholm for lakris, god mat, og godt selskap - så er tiden nå! Jeg håper å se flest mulig der! www.lakritsfestivalen.se

Akkurat nå er vi hundepassere i min mammas hus, de er håpløst bortskjemte og oppmerksomhetssyke. Milo har en greie med å blåse med nesa gjennom et kjøttbein for å få ut flere kjøttbiter. Det er fascinerende! Milo er virkelig ikke en smart hund, så hvor hun har skjønt dette fra - det vet ikke jeg!

Jeg fant også en lollipop i fryseren som jeg ville spise til dessert - men fascinerende nok var den på rundt sjette stadium av mummifisering! Jeg trodde ikke engang lollipop kunne bli gammelt. Men der kan man altså se! Noen burde kanskje rydde i fryseren.

Nå spiser jeg rosiner og ser på QI! Faktisk har jeg sett mer på TV de siste fire dagene enn jeg har de siste to årene til sammen. Det er latterlig. Et latterlig opplegg. Det er så mye reklame (og bare de seks samme reklamene på rundgang) og da jeg kom over "Skal vi Stupe" - trodde jeg seriøst at det var en spøk. Nei og nei. Jeg får holde meg til å leke på internett! Der kan jeg reke rundt i ukesvis, faktisk månedsvis uten å komme over enten Didrik Solli Tangen eller Hellstrøm. Dere ski-mennesker kan jo kose dere med vintersport da, det er jo hyggelig.

Håper de som har vinterferie har en fantastisk uke, og alle vi andre får bare tusle videre som vi pleier. Hyggelig det óg da, når man kan se fram til Lakritsfestivalen og gumle på rosiner.

Så - hold av 20. - 21. april! Dra på eventyr!

Lakritsfestivalen! Lakris overalt!

4 kommentarer:

  1. Hei! Får vann i munnen av å lese bloggen din :-) Bokstavelig talt. Dukket tilfeldigvis innom og fant reportasjen din fra messen i 2012. Planlegger nå tur til Stockholm for å få med årets messe, hehe.

    Kjempefine bilder du legger ut og ikke minst gode smaks-anmeldelser! Helt herlig :) Hilsen en lakris-elsker bosatt på Torshov.

    SvarSlett
    Svar
    1. Wow! Det er SÅ hyggelig å høre! Håper du får en kjempefin tur til Stockholm, jeg gleder meg som en unge til Lakritsfestivalen selv!

      Tusen tusen takk for en superkoselig kommentar! Nå ble jeg megaglad! :D

      Slett
  2. Vi er to lakriselskere som skal til Stockholm denne uken. Dårlig timing! Har du noen tips til butikker/kafeer med lakris som vi må få med oss?
    Skal kjøpe diverse fra lakrisfabrikken i alle fall :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jamen en fin tur blir det sikkert likevel, Kjersti!

      Lakritsroten er en butikk med masse fint! Der tror jeg dere vil finne mye bra! http://www.lakritsroten.se/ De har noe fantastisk nederlandsk lakris for eksempel, og er bare et hyggelig sted å være og kikke!

      Ha en kjempefin tur!

      Slett

Hei og hopp!