Lakrids 5 av Johan Bülow


Lakrids 5 Salty, chili, cranberry liquorice - Lakris 5 salt, chili, tranebær lakris!
Hell-o! Lakrids 5! Oh yeah!

Denne lakrisen får man kjøpt flere steder, i Oslo: Jacobs på Holtet, Skafferiet på Frogner, Grønn på Lilleaker, Centra på Majorstua, Ha det på Badet på Skøyen og mange flere steder! Hvis det er ønskelig kan jeg legge ut en forhandlerliste for hele landet :)

Hvordan de ser ut:
Kommer i en klar plastkrukke med svart lokk og svart og lillarosa etikett. Det står også Lakrids # 5 fra  Johan Bülow på den.


Hvordan man skal spise dem:
Her kommer man laaangt med en av gangen, masse konsentrert smak i en bit. Skal tygges og nytes i rolig tempo. (På den annen side, det er ingen her som dømmer hvis den spises i store håndfuller.)

Smaksnotater:
Lukter nydelig sterk og intens lakris. Den er bare så sinnssykt sterk når man først tar en bit at det er helt vanvittig intenst. Jeg er en liten feiging på sterke ting - så er det sagt, men dette er faktisk sterkt! Hot! Små sterke biter av chilli gjør utslaget. Lakrissmaken er mektig og salt, herlig. Tranebæren smakes helt ærlig nesten ikke, fordi det er et tungt teppe av sterkt i veien, et mildt drag av fruktighet er nok likevel å spore. Dette er nesten som konfekt å regne, luksuriøs og spesiell lakris med en nokså unik smaksopplevelse. Som de andre lakrisene fra Johan Bülow. Veldig godt! Lakris for en connaisseur. Tenk på det heller som en slags lakriskonfekt!


Karakter:
8/10

5 kommentarer:

  1. Interessant blogg. :)
    Litt viktig å nevne angående Bülow-lakrisene er at de er uten hvetemel og kan trygt spises av glutenallergikere og hveteintolerante.
    Min favoritt er Bülows A, søt lakris med sjokoladetrekk og lakrispulver.

    Selges også i enkelte Sunkostbutikker, men ikke fast sortiment.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Takk for informativ tilbakemelding! Det stemmer at Bülow sin lakris er glutenfri - den er nemlig laget på rismel! Jeg visste ikke den fantes på Sunkost (om selv bare innimellom) så mange tusen takk! Og ha en riktig fin dag også :)

      Slett
  2. Husker min første gang jeg smakte denne lakrisen, en eksplosjon av herlighet. Den herlig lakrissmaken etterfulgt av en saftig blanding av hot og salt, en liten oppvåkning av smaksløkene. Dette er absolutt en av mine favoritt lakriser!
    P.s Har ført deg opp som en av mine deilige linker på min matblogg ettersom jeg elsker lakris <3
    Vennligst hilsen Frøken Larsen
    www.larsensfristelser.com

    SvarSlett
  3. Hei!
    Jeg er definitvt på jakt etter en forhandlerliste, hvis du fortsatt har mulighet til å legge ut det ... Bor i Stavanger, og er virkelig på jakt etter denne lakrisen! PÅ forhånd tusen tusen takk :)
    Hilsen Claudia

    SvarSlett
  4. Det finnes en egen Lakrids-butikk på Kvadrat.

    SvarSlett

Hei og hopp!