Johan Bülow 24 Adventskalender

Lakrids Liquorice Christmas Calendar by Johan Bülow - Johan Bülow's lakriskalender 

Jeg har kjøpt årets adventskalender, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd akkurat nå! Denne superlekre kalenderen fra Johan Bülow kommer garantert til å innfri! Gleder meg! iihihih!! Jeg kommer selvsagt til å vise dere hva jeg får gjennom hele advent, hvis det er ønskelig.
Hvor lekker er ikke denne?
Dessverre er den nokså vanskelig å få tak i, den er utsolgt fra leverandør, og i alle nettbutikker jeg har funnet. Den eneste sjansen man har for å få tak i den er å ta turen til Grønn på Lilleaker i Oslo, eller Skafferiet på Frogner i Oslo. (Det fine er jo at hvis kalenderen skulle vise seg å være utsolgt, så har begge disse små butikkene veldig mye lekkert å by på - så 'bomtur' blir det neppe).

Tidligere år har jeg hatt adventskalender fra Haribo som man får kjøpt i de fleste matbutikker. Det er koselig det altså, selv om det ikke er noe lakris oppi. Er man glad i vingummi så anbefales den!

Så vidt jeg vet er Johan Bülow 24 den eneste utelukkende lakriskalenderen man kan få kjøpt. Men fortvil ikke, fordi man kan også lage sin egen lakriskalender til å glede en lakriselsker i livet sitt. Nedenfor har jeg laget en liste med 24 typer lakris jeg gledelig anbefaler som også er små nok til en passe til en adventskalender.

Hjemmelaget adventskalender med lakris:

  1. Kick
  2. NOX
  3. Kjempeklump
  4. Lakrisal
  5. Shake
  6. Hockeypulver
  7. Walker's Creamy Toffee
  8. IFA
  9. Extra Salty Liquorice
  10. Salt Sild
  11. Läkerol Salvi
  12. Dragster 3000
  13. Viva Lakris Sukrede Biter
  14. Dent Oi Hot
  15. Tyrkisk Pepper kjærlighet på pinne
  16. Kick Sitron
  17. Smiley Salty
  18. Djungelvräl
  19. Ahlgrens Salte Biler
  20. Piratos
  21. Malaco Snøre
  22. Heksehyl Stang
  23. Pulver Padder
  24. Must Shots
Det blir selvsagt billigere å kjøpe bare de minste typene og alternere mellom dem, men hvis du vil ha 24 unike typer lakris så er listen over et godt forslag! 

Hva er din adventskalender i år?

6 kommentarer:

  1. Den kalenderen fikk jeg utrolig lyst på! Hvor mye koster den?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ida! Jeg betalte 450,- for den på Grønn i Oslo :) Ikke i rimeligste kategorien, men det er ca. 19,- dagen for en hel advent, og _det_ er det verdt (håper jeg). Eller egentlig, så regner jeg med at det er verdt det, Johan Bülow har aldri skuffet før!

      Slett
  2. hei ! Kul blogg ! Har du eller noen som leser denne bloggen kommet over noen svenske drops som heter Drageild ? De var sinnsykt gode med seigt nesten flytende salmiakkfyll inni : )

    SvarSlett
    Svar
    1. Jøss, hei!! Drageild har jeg ikke hørt om :O Så spennende, vet du hvorden de ser ut? Jeg skal holde utkikk etter dem! Takk for tipset og takk for at du kom innom!

      Slett
  3. Ohhh! Gleder meg så enormt til den julekalenderen! SÅ ENORMT! Du rocker Tora!

    SvarSlett

Hei og hopp!