Higher Living Licorice Tea

Higher Living Licorice - Organic Herb Infusion, caffeine free - Lakriste fra Higher Living

 Denne teen fikk jeg jo av snilleste Caroline for snart et helt år siden! Men av en eller annen grunn har jeg fullstendig glemt å anmelde den her. Kanskje jeg burde slutte å høre på Breadfish hele tiden. Jeg tror at seks hjerneceller dør hver gang den looper på nytt. Vel vel, hva skal jeg si? Det er jo verdt det. Breadfish er jo awesome.


Hvordan den ser ut:
Lekker hvit eske med intrikat svart mønster som det står "Higher Living" på. Posene er pakket individuelt i små hvite pakker.


Hvordan man skal drikke den:
Denne teen skal etter instruksjonene brygges i 4-5 minutter, dette for at "verdifull smak, essensiell olje og ekstrakter skal frigjøres". Men jeg synes nå dette er en smakssak, personlig liker jeg te som jeg liker mine menn - svake, bleke og vanskelig å få tak i. FNIS. Eller ikke. Men dette er altså en veldig krydret te - tenk på den litt som en eksotisk julete! Jeg vil definitivt drikke mer av den nå som mørket setter inn.


Smaksnotater:
Som sagt skal denne brygges lenge, og uansett om den brygges ganske kort vil den ha en intens og krydret rik smak. Her er det nellik, kanel, anis? og flere andre krydder - lakrisen setter inn som sødme. Fargen er lett karamell, gylden og smaken er mild og rund og likanes - først og fremst søt. Jeg tipper denne kan falle i smak hos chai-nørds der ute, fordi den er definitivt i samme gate. Når vinden uler og snøen laver ned er denne perfekt! Jeg vil dog få lov til å si at den ikke smaker lakris som godteriet lakris, dette er langt mer urteaktig og krydret - så vet du det! Denne er også ganske tung, og selv heller jeg mest mot friske teer - så dette blir jo som med alt annet - en smakssak!


Karakter:
5/10


2 kommentarer:

  1. Synd den ikke smakte bedre! Men emballasjen var jo fin da ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, skulle ønske den smakte Tyrkisk Pepper. En litt absurd tanke kanskje, men jeg kan ikke noe for det. Superfin emballasje ja! Til og med fin og snirklete på innsiden!

      Slett

Hei og hopp!