Häxvräl

"Häxvräl" også bedre kjent som Lakrisp*rno!

Hohei! Her har dere min anmeldelse av Häxvräl-lakris fra Ählens. De har en del lakris der faktisk! Så ta en kikk, og ikke minst ta med noen nye kjøkkenhåndklær til meg. Jeg glemmer å kjøpe nye hele tiden.


Hvordan de ser ut:
Tykke, svarte lakrisruller fylt med brun masse, dekket av sukker. Kommer i en klar plastpakke med grå etikett. Koster 19,- på Ählens.

Hvordan man skal spise dem:
Disse store pølsene kan man vurdere å dele, eller så kan man mumse dem alene. Jeg synes det er morsomt å skrelle dem, fordi det har jeg lært av Livelin. Så da må det bare være sånn, egentlig.

Smaksnotater:
Lukter metall. Fyllet har en bismak av fruktgodteri. Lakrisen rundt fyllet er seigt, men konsistensen er myk og fersk på dem alle. Jeg vil si at den bærer preg av å ha blitt laget eller lagret sammen med annet godteri? Lakrisen alene smaker litt svisker og litt som fiken. Merkelig. Teksturen på fyllet er perfekt og mykt, seigt og litt sukkerkornet. Men det smaker hverken salt, eller lakris, ikke mye salmiakk heller. Den er ganske god, men smaker overhodet ikke riktig. Jeg liker den litt fordi den er fin og litt spennende, men den smaker jo stort sett syntetisk og litt som tørket frukt. Men det lille salmiakk-kicket i bunnen er liksom ikke feil. Også er de ferske og veldig lekre. Så set får gå for en femmer!


Karakter:
5/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei og hopp!